Τι πρέπει να περιέχει το site της επιχείρησης εμπορίας τροφίμων

 

Το site της επιχείρησης. Ένας ακούραστος πωλητής που δουλεύει για την επιχείρηση όλο το εικοσιτετράωρο. Είναι όμως “επαρκώς καταρτισμένος”;

Ας δούμε λίγο τα σημαντικά σημεία που αφορούν στους ιστότοπους επιχειρήσεων εμπορίας τροφίμων.

Το πιο σημαντικό από όλα είναι η εταιρεία να  να έχει site και αυτό να λειτουργεί. Αυτονόητο;  Όχι και τόσο.  Αν ρίξετε μία ματιά για παράδειγμα στους  Έλληνες εκθέτες που έχουν λάβει μέρος σε μία έκθεση τροφίμων, θα δείτε ότι ένα 5% από αυτούς δεν έχουν καθόλου site.  Σε ένα άλλο 10% με 15%, το site δεν λειτουργεί με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο. Κάποια δε λειτουργούν γιατί δεν ανέβηκαν σωστά στο σύστημα, κάποια γιατί αμελήθηκε η πληρωμή του παρόχου, σε κάποια άλλα βγαίνει το μήνυμα ότι περιέχουν κακόβουλο λογισμικό και επομένως δεν πρόκειται κανένας να τα ανοίξει.  

Ένα άλλο σημαντικό σημείο είναι  η εμφάνιση, τα γραφικά και τα βίντεο που περιέχονται. Ένα site πρέπει να είναι εμφανίσιμο,  με καθαρές και όμορφες εικόνες,  σχετικές με το προϊόν.  Το προϊόν εδώ είναι τα τρόφιμα.  Δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος να βάλετε μία φωτογραφία με ένα ωραίο τοπίο μία θάλασσα ή τον κάμπο, μία και το αντικείμενο πώλησης είναι τα τρόφιμα και όχι ενοικιαζόμενα δωμάτια με θέα. Τα κινούμενα  γραφικά  όπως τα φύλλα των δέντρων που κουνιούνται η πουλάκια που πετάνε συνήθως δεν προσθέτουν τίποτα, αντίθετα αποσπούν την προσοχή του πελάτη σας. Το site γίνεται “βαρύ” και “καθυστερεί” να κατέβει. Επιπλέον η εταιρεία σας δεν κατασκευάζει site, άλλα  πουλάει τρόφιμα.  Για το λόγο αυτό, όχι μόνο δεν απαιτείται να έχετε το καλύτερο site, αλλά πολλές φορές λειτουργεί και αντίστροφα.  Ένα πολύ εντυπωσιακό site, μπορεί να κατευθύνει την προσοχή του αγοραστή στα γραφικά και στην εργασία του κατασκευαστή των ιστοσελίδων και όχι στα προϊόντα σας. Ο site maker  της εμπιστοσύνης σας μπορεί να έχει αντίθετη άποψη.  Σκεφτείτε όμως ότι αφενός, αυτός θέλει να κάνει ότι καλύτερο μπορεί στη δουλειά του, αφεταίρου πρέπει να δικαιολογήσει και τα χρήματα που παίρνει. Ένα απλό,  λειτουργικό και όμορφο site  που σας φέρνει πελάτες, έχει πολύ περισσότερη εργασία από ένα site με εντυπωσιακά εφέ. Δυστυχώς αυτό δεν είναι πάντοτε αυτονόητο.

 

Περιεχόμενο

Να αποφεύγονται οι βαριές εισαγωγές (intro) που πολλές φορές δεν λειτουργούν αν δεν είναι εγκατεστημένη η τελευταία έκδοση flash player, οι εισαγωγικές σελίδες με επιλογή γλώσσας και τα μικρά κουίζ που πρέπει κάποιος να λύσει για να μπει στο περιεχόμενο.  Τα παραπάνω είναι καλοί λόγοι για να αποθαρρύνουν έναν υποψήφιο επισκέπτη και θα το στείλουν στο site του ανταγωνιστή σας.  Οι περισσότεροι χρήστες του internet πλέον, έχουν πρόσβαση σε τεράστιο όγκο δεδομένων, και ελάχιστο χρόνο να διαθέσουν σε κάθε πληροφορία. Επιπλέον πολλοί επαγγελματίες ανοίγουν περισσότερα του ενός site συγχρόνως με αποτέλεσμα να αξιοποιήσουν τις πληροφορίες των πρώτων ιστοτόπων που θα ανοίξουν. 

 

Στοιχεία

Το κεντρικό μενού είναι ακόμη απαραίτητο. Πιθανόν ένα site χωρίς μενού να είναι πιο όμορφο, είναι όμως λιγότερο χρηστικό. Η αρχική σελίδα πρέπει να περιέχει περίληψη των σημαντικότερων θεμάτων, ώστε να προϊδεάζει τον επισκέπτη γι αυτό που θα βρεί στο εσωτερικό. Η σελίδα επικοινωνίας (κατά προτίμηση πάνω δεξιά στο μενού, γιατί έτσι έχει συνηθίσει ο μέσος χρήστης του internet) να αναφέρει όλα τα στοιχεία της επιχείρησης, συμπεριλαμβανομένου του τόπου που έχει έδρα η εταιρεία. Πολλοί ενδιαφερόμενοι ψάχνουν τρόφιμα από συγκεκριμένες περιοχές.  Για παράδειγμα αν πουλάτε μαστίχα Χίου είναι πάρα πολύ καλό αν φαίνεται ότι η έδρα της επιχείρησης είναι στη Χίο ή το λιγότερο στην Ελλάδα. Όταν η διεύθυνση δεν είναι εμφανής, δημιουργείται στους χρήστες αίσθηση ανασφάλειας και φόβος απάτης.

 

Εμφάνιση

Αποφεύγετε  τα πολύ σκούρα ή μαύρα site το οποίο μπορεί να προσδίδουν κύρος αλλά δεν  προκαλούν συνειρμούς σε σχέση με την ποιότητα των τροφίμων. Τα γράμματα δεν πρέπει να είναι πολύ μικρά. Δεν είναι όλοι οι πελάτες σας 20 ετών. Επιχειρηματίες μεγαλύτερης ηλικίας θα δυσκολευτούν πολύ να διαβάσουν κείμενα με μικρά γράμματα. Τα κείμενα με τα στοιχεία της επιχείρησης να μπορούν να αντιγράφονται με copy-paste  ώστε να μπορούν εύκολα να περαστούν σε βάσεις δεδομένων, χωρίς λάθη.

Δεν είναι καλό να υπάρχουν σελίδες ή πολύ περισσότερο  ολόκληρα sites υπό κατασκευή.  Αντί για σελίδες υπό κατασκευή προτιμήστε μία περιληπτική ιστοσελίδα που είναι εύκολο να κατασκευαστεί. Σε κάθε περίπτωση αν δεν μπορείτε να αποφύγετε το site υπό κατασκευή, τουλάχιστον να είναι εμφανή τα πλήρη στοιχεία και η δραστηριότητα της επιχείρησης, διεύθυνση, τηλέφωνα, email.

Το site θα πρέπει να λειτουργεί το ίδιο καλά σε όλους τους περιηγητές διαδικτύου (browsers),  σε όλους τους υπολογιστές με διαφορετικά λειτουργικά συστήματα, στα κινητά και ταμπλέτες.  Μην ξεχνάτε ότι ένα μεγάλο ποσοστό πελατών εξερευνούν το διαδίκτυο με κινητό η ταμπλέτα.

 

Μηχανές αναζήτησης

Δεν θα αναφερθούμε εδώ στο πιο σημαντικό στοιχείο, το οποίο είναι η εύρεση του site από τις μηχανές αναζήτησης και η τοποθέτηση του στις πρώτες σελίδες, επειδή το άρθρο δεν είναι  προσανατολισμένο στις τεχνικές αναζήτησης του Internet.  Αυτή είναι μία εργασία την οποία θα πρέπει να ξέρει καλά να κάνει ο τεχνικός  που φτιάχνει το site. 

Σημαντικότατο είναι επίσης το site να είναι “ζωντανό” και να ενημερώνεται τακτικότατα, τόσο για να το αγαπούν οι μηχανές αναζήτησης όσο και για να βρίσκουν οι πελάτες σας ενδιαφέρον σε καινούριες πληροφορίες που τους παρέχετε, σχετικά με τα προϊόντα σας ή τις υπηρεσίες σας.

Ένα καλό site παραπέμπει σε μία καλή εταιρία με ποιοτικά προϊόντα.

 


 

επικοινωνήστε